Kerstfeest 12 en 15+

Zaterdag hebben we samen met de 12 en 15+ een kerstmaaltijd gehouden. De opzet was eenvoudig, de uitkomst lekker en gezellig. Van tevoren hebben we als leiding de jongeren in groepjes ingedeeld. Per groepje mochten ze een voor- of een nagerecht maken. Als leiding zorgden we voor het hoofdgerecht. Eerlijk is eerlijk: Er zijn onder de jongeren heuse kooktalenten!

We hebben kunnen genieten van een heerlijke wrap met zalm, erwtensoep, lasagne en een (zeer diepgevroren!) ijstaart. Een bijzonder hoogstandje was de kipsaté. Opgewarmd door twee culinaire breinen!
Naast het lekkere eten en de gezelligheid was er ook een moment van bezinning. Onze jeugdwerkster Ester van Dijk vertelde naar aanleiding van Lukas 2 over de pasgeboren Jezus. De Here Jezus kreeg veel kraambezoek. Wat zal er daarna met die herders en wijzen zijn gebeurd? We horen in de Bijbel niets meer over ze. Zijn ze Hem uit het oog verloren? Is dat eigenlijk niet herkenbaar? Wij verliezen na een kraambezoek toch ook wel eens een kind uit het oog? Dat kan iedereen overkomen. Toch is het bij de Here Jezus van belang om Hem juist niet uit het oog te verliezen, maar Hem te volgen. Via Zijn leven, dood en opstanding mogen we Hem navolgen naar Gods toekomst, het Koninkrijk met eeuwig leven.
We mogen terugkijken op een gezellig en fijne avond. Als leiding van de 12 en 15+ wensen we jullie gelukkige en gezegende feestdagen toe. Volgend jaar hopen we elkaar weer te ontmoeten. Tot dan!

Groetjes,

Leiding 12+ en 15+

Geplaatst door: Jan Domburg op zondag 21 december om 21:18 uur - Gewijzigd op: zondag 21 december om 21:24