Kerkopenstelling
Weer van start

Zaterdag 1 april 2023 vanaf 12 uur opent de Adventskerk weer gastvrij de deuren en start het nieuwe seizoen van de kerkopenstellingen in de 101-jarige Adventskerk. Iedereen is van harte welkom.

Kerkopenstellingen in de Adventskerk in de zomermaanden

De Adventskerk zal op de eerste zaterdag van de maanden april t/m september haar deuren van 12.00 tot 16.30 uur gastvrij openen voor bezoekers. Een geweldig moment iets meer te weten te komen van de kerk waarin u kerkt of van de kerk waar u zo vaak langs loopt – een prachtkans om eens naar binnen te gaan.

Gestart in 2007

In het najaar van 2007 riep de toenmalige President-Kerkvoogd P.H. Vree, een aantal mensen bijeen met als doel de deuren van de Adventskerk op zaterdagen open te zetten en de mensen uit te nodigen de kerk eens op een andere manier te bekijken.

Het resultaat was dat op zaterdag 5 april 2008 de eerste openstelling van de Adventskerk plaats vond. Tot en met de maand september was de Adventskerk iedere eerste zaterdag van de maand open voor belangstellenden en liefhebbers van orgelmuziek.

De Adventskerk staat in het centrum van Alphen aan den Rijn. U loopt er vaak langs of u gaat er op zondag naar de kerk: stap naar binnen en kom meer te weten van deze kerk, die al 100 jaar op deze plek staat. De deuren staan op de eerste zaterdag van de maanden april tot en september open tussen 12.00 uur en 16.30 uur.
Uiteraard is de Adventskerk ook geopend op Open Monumentendag, van 10.00 – 16.30 uur op 9 september.
Dit jaar vieren we dat het unieke Steinmeyer-orgel 100 jaar geleden geplaatst is in de Adventskerk.
Voor meer informatie per kerkopenstelling: zie Het Kerkblad, andere plaatselijke kranten en digitale berichten via plaatselijke kanalen.

Wat kunt u verwachten?

- Een rondleiding (niet verplicht, zelf rondkijken mag ook).
- Lunchconcerten, aanvang: 12.30 uur tot 13.00 uur, en middagconcerten van 16.00 tot 16.30 uur door onze eigen en tevens stadsorganist Simon Stelling.
- Alle concerten zijn gratis toegankelijk. Een bijdrage voor de instandhouding van het orgel wordt zeer op prijs gesteld!
- Allerlei artikelen te koop in de ontmoetingsruimte, waaronder cd’s met muziek, gespeeld door Simon op het Steinmeyer-orgel, zelfgemaakte kaarten, e.d..

Tot ziens in de Adventskerk (rolstoeltoegankelijk)
Julianastraat 69 – Alphen aan den Rijn