Kindernevendienst Algemeen
Info

Voor alle kinderen van de basisschool is er `s zondags kindernevendienst. De leiding bestaat uit ± 9 gemeenteleden, en die worden hierbij geholpen door een aantal assistenten.

Tijdens de morgendienst in de Adventskerk wordt er kindernevendienst gehouden. De kinderen verlaten de kerk vóór de schriftlezing en komen na de preek, tijdens het naspel, de kerk weer binnen. Bij het verlaten van de kerk en het terugkomen in de kerk nemen de kinderen een lantaarn mee. Deze kaars is aangestoken aan de paaskaars. De nevendienst wordt in twee groepen verdeeld, nl. groep 1 t/m 4 en groep 5 t/m 8 van de basisschool. We gebruiken de methode: “Vertel het maar”. Het vertellen van het verhaal staat voorop, maar daarnaast is er vaak nog tijd over voor een leuke verwerking.

Om het gemeentegevoel er al jong in te brengen gaan wij elk jaar aan het einde van het seizoen een dag iets leuk doen met de kinderen. Wij hebben in de loop der jaren al heel wat leuke dingen gedaan met de kinderen, bv. naar de midgetgolf, speurtochten gelopen, De Linneaushof, boerenspellen op Lena’s Hoeve en met een bus vol kinderen naar speelpark Oud Valkeveen.

Op kerstavond vieren wij het kerstfeest van de kindernevendienst, waarbij uiteraard iedereen van harte welkom is. De voorbereidingen van dit kerstfeest beginnen rond september, zodat wij ieder jaar weer een mooie en bijzondere dienst van kunnen maken.

De kindernevendienst is dus best een veelzijdige groep, die zich met een hoop liefde graag inzet voor de kinderen binnen onze gemeente ter ere van onze Here Jezus.

Contactinformatie

Hieronder vindt u de gegevens van de kindernevendienst:

Kindernevendienst
Sneep, Mw. K. [2] [1]
(ook: Contactpersoon Kindernevendienst)
Bol, Mw. I. [2]
Bol-van den Bosch, Mw. R. [2] [1]
(ook: CornerKids)
Bos, Mw. E. [2]
Brands, Mw. T. [2] [1]
Hoogerwerf, Mw. J. [2] [1]
Hoogerwerf, Mw. M. [2]
Jong, Mw. M. de[2] [1]
Kroon, Mw. D. [2] [1]
Kroone, Mw. M. [2] [1]
(ook: CornerKids)
Oosterom, Mw. L. [2]
Stapper, Mw. M. [2] [1]
Stapper, Mw. D. [2]
Westdijk, Mw. I. [2]
Wielinga, Mw. I. [2] [1]
(ook: Oppasdienst)
[1] Telefoonnummer is zichtbaar na inloggen.
[2] Adres is zichtbaar na inloggen.