Jeugddienst over Trouw inspirerend!

Afgelopen zondagavond was er weer een jeugddienst. Deze dienst ging over Trouw. Dhr. Jan Visser ging in deze dienst voor. We mochten genieten van de muzikale begeleiding en voordracht door het IJE koor uit Rotterdam. Het was een erg fijne en inspirerende dienst!

In de preek en Schriftlezing stond een gedeelte uit Nehemia 9 centraal. Soms kan het lijken dat de Heer ontzettend ver weg is. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de ongerechtigheid in deze wereld. Oorlog, geweld, honger en armoede. Dan kunnen we wel eens vragen stellen: ‘Waarom doet God er niets aan?’ ‘Waar is Hij nu, nu alles in elkaar draait?’ Ondanks alle ellende blijft Hij de God van Trouw en handelt Hij rechtvaardig. Wij hebben echter ook een verantwoordelijkheid. In gebed en arbeid mogen wij medearbeiders zijn van het Koninkrijk en zijn we geroepen tot recht en gerechtigheid. Regelmatig falen we daarin, naar God toe en naar elkaar. We mogen weten dat in en door Jezus Christus onze tekortkomingen vergeven zijn, omdat Hij als enige mens waarlijk rechtvaardig was. Door Zijn sterven en opstanding heeft God zijn ultieme Trouw laten zien. Wij zijn geroepen om tot eer van God Hem na te volgen. Wanneer we daartoe bereid zijn, mogen we zingen en bidden:

Jezus, ga ons voor
deze wereld door,
en U volgend op uw schreden
gaan wij moedig met U mede.
Leid ons aan uw hand
naar het vaderland.

Gezang 442 LvdK.

Geplaatst door: Jan Domburg op donderdag 18 september om 20:53 uur - Gewijzigd op: donderdag 18 september om 20:57

Het was een fijne dienst met een goed koor (jammer dat de teksten van hun liedjes niet geprojecteerd werden). Het was allemaal weer prima verzorgd.

Door: Ruud - Datum: donderdag 18 september - Tijd: 23:36 - Verwijder reactie

Ik vond het ook een fijne dienst. Teksten van het koor zijn mooi als die ook geprojecteerd worden ja, maar wel een klus om dat allemaal netjes op het scherm te krijgen ;-)

Door: Dick - Datum: zaterdag 20 september - Tijd: 9:38 - Verwijder reactie