recensie LEV gaat culinair

Zondag 4 november verzamelden zich 11 masterchefs, niet wetende welk gerecht zij deze avond moesten gaan maken. De aftrap was eenvoudig, de stokbroodjes waren al gebakken en met een lekkere dipsaus een lekker voorgerecht. Vervolgens werden geblinddoekt de smaakpupillen getest. Chef Lars O (niet te verwarren met Lars W) wist direct de sambal te duiden en chef Naomi bleef koel bij de rode peper: “paprika of zo?”. Andere kruiden als kerrie en kruidnagel worden niet geraden maar alles, vooral de peterselie, werd met smaak geproefd……. Dan het volgende gerecht: maak zelf een pizza. Aankomend chef Tess maakt een pizza met lekker veel ui, Lars W klapt ‘m dubbel, chef Maaike en Anneloes delen met elkaar één deegbolletje en Chef Dirk strooit rijkelijk met de kaas. Nu de pizza’s in de oven staan is er tijd om na te denken over de vraag wie je mee zou willen nemen tijdens een etentje. We lezen openbaringen 3:20 en vragen onszelf af of wij open zouden doen als Jezus voor jouw deur staat. De pizza’s zijn klaar en deze worden alle verorberd en de meesten gaan voor een tweede ronde. Dan sluiten we het diner af met een lekker kopje thee en een chocolaatje en danken met elkaar voor deze fijne avond.

Hester, Corné en Jan Kees

Geplaatst door: jan kees hoogendoorn op dinsdag 6 november om 23:02 uur