Terugblik jeugddienst ‘Het gebod van God’

Gisteren was de eerste jeugddienst van het kerkelijk seizoen! We trapten af met het thema: ‘Het gebod van God’. Waarbij ds. Henzen dieper inging op het 4e gebod van de 10 geboden:

‘Gedenk de sabbatdag, dat gij die heiligt; zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen; maar de zevende dag is de sabbat van de HERE, uw God; dan zult gij geen werk doen, gij noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch de vreemdeling die in uw steden woont. Want in zes dagen heeft de HERE de hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte op de zevende dag; daarom zegende de HERE de sabbatdag en heiligde die.’ (Exodus 20:8-11).

Hoe beleefden men vroeger de zondag? Mocht je juist wel alles of vond je juist dat je niets mocht? En hoe is dat nu? Ds. Henzen legde uit dat het gebod niet iets is van verplichtingen of van beperkingen, maar dat God juist deze gegeven heeft na de bevrijding van het volk Israel. Op zondag hoor je je bewust te zijn van de dingen die God gegeven heeft met de schepping van de aarde en dat je daar ook van mag genieten. Maar wel steeds met de gedachte dat God dit alles aan ons heeft gegeven en dat we mogen denken aan hoe het in de toekomst, als er een nieuwe aarde komt, mag zijn.
De band Choice uit Nieuwerkerk a/d IJssel zong liederen en verzorgde ook de samenzang. Zo zongen we bijvoorbeeld psalm 146 in het Engels met een nieuw jasje.
Ik mag terugkijken op een geslaagde dienst, ook al was het voor de dienst nog een hectiek (gelukkig merkte je daar tijdens de dienst weinig van). Maar wat ben ik blij met onze commissie en alle mensen van de kerk die zorgde dat de dienst doorgang vond! Ook is het altijd wel afwachten of en hoeveel mensen er komen! De kerk zat nog niet vol, maar ik vond het geweldig dat er toch een goede opkomst was!

We zijn ook benieuwd hoe u/jij het ervaren hebt! Stuur uw/jouw reactie naar: jdcalphen@gmail.com .

Ik hoop dat jullie er de volgende keer ook weer bij zijn! En natuurlijk voor degene die gisteren de jeugddienst gemist hebben, hopelijk zijn jullie er de volgende keer ook bij!

De volgende jeugddienst is op 7 november 2010 om 18.30 uur wederom in de Adventskerk. Het zal een theaterdienst zijn die wordt verzorgd door de Rovenians.

Tot dan?! Houd de website in de gaten voor de volgende jeugddienst!

Met vriendelijke groet,

De jeugddienstcommissie