Pinksterproject Kindernevendienst

De afgelopen 7 weken hebben we in de kindernevendienst gewerkt aan het pinksterproject. We gingen met Samuël op reis en ontdekten steeds iets nieuws over de Heilige Geest. Zo mochten we leren dat de Heilige Geest er altijd al was en er nog steeds voor ons is.

Elke week hadden we een symbool die bij de vertelling hoorde.

Het eerste symbool is een rugzak die je mee neemt voor de reis. De rugzak vulden we de rest van de reis.

Tweede symbool: de wegwijzer. De Heilige Geest wijst ons wat verkeerd is.

Derde symbool: stevige stappers. De Heilige Geest roept ons en zet ons in om op pad te gaan.

Vierde symbool: verkeersbord met Ga Terug Als we onze eigen gang gaan, geeft God ons de kans om terug te gaan.

Vijfde symbool: tentje. De stokken van de tent zijn aan de buitenkant niet zichtbaar, maar zonder stokken zakt de tent in.

Zo is ook de Heilige Geest niet zichtbaar, maar helpt Hij ons bij het geloven.

Zesde symbool: hekje. Het hek zorgt voor bescherming, zodat we met respect met God om kunnen gaan.

Zevende symbool: drinkfles. We kunnen niet zonder de Heilige Geest net zoals we niet zonder water kunnen tijdens de reis.

Geplaatst door: Leiding Kindernevendienst op zondag 7 juni om 20:30 uur