Foto's voor jubileumboek Adventskerk
Ga gelijk door naar inleveren informatie over foto's

Beste (oud)-Alphenaren,
Dit jaar is de Adventskerk 100 jaar oud. Een markant gebouw in het centrum van ‘het dorp’. Bij die gelegenheid wordt een jubileumboek uitgegeven dat zal ingaan op dat gebouw in het centrum tussen 1922 en 2022. Er gingen en gaan mensen naar de kerk, maar er zijn ook concerten geweest en tal van andere activiteiten. De Adventskerk is daarmee óók een gebouw van alle Alphenaren.

Foto’s gezocht
We zoeken in de periode januari-februari voor het boek mooie foto’s die het hele tijdbeeld laten zien. Niet alleen het gebouw van allerlei hoeken, maar ook wat er rond het gebouw gebeurde, de verandering in het centrum, de mensen die in het gebouw waren. De kerk zoals hij er destijds van binnen uitzag en nu. Etc.

Hoe kunt u helpen
Als u een mooie foto (of meerdere foto’s hebt) vragen we u contact op te nemen of op deze pagina uw gegevens te delen. U kunt daar in het veld opmerkingen voldoende informatie kwijt. We vragen u dat formulier zo goed mogelijk in te vullen om overzicht te bewaren, en om te zorgen dat we de juiste informatie over de foto’s verzamelen.*

Wat zoeken we nu?
- Afdrukken die u thuis hebt. In 1922-1980 werden foto’s niet digitaal gemaakt. Als we uw foto later willen gebruiken zal de uitgever zorgen dat die professioneel wordt gedigitaliseerd**.
- Negatieven die u hebt.
- Foto’s waarvan uw weet wie daarover beschikt, maar die u zelf niet hebt.
- Digitale (originele) foto’s, die kunt u ook direct oploaden. Dat zal dan over de meer recente periode gaan.

Wat staat ern op de foto?
Niet alleen het gebouw van de buitenkant, maar denk ook aan fraaie details, en natuurlijk mogen er mensen op staan (graag zelfs)***.

Overleg?
U kunt met de beeldredacteur (Dick) overleggen door hem te mailen op foto@adventskerk.info (voorkeur) of hem tussen 19.00 en 20.00 te bellen op 0172 234222.

Ga nu door naar inleveren informatie over foto's

*We willen graag de bron van de foto weten. Voor heel oude foto’s is die soms niet te achterhalen, maar we willen ons best doen te weten wie de fotograaf is. Zodat foto’s rechtmatig gebruikt worden. Daarom wordt daar ook specifiek naar gevraagd.
*Zoals gezegd worden foto’s die gebruikt worden professioneel digitaal gemaakt, maar u kunt met uw mobieltje wel een voorbeeldfoto maken die u bijsluit. Dan hebben we iets meer gevoel bij de foto.
**Mensen op de foto’s is prima, maar als mensen er meer close-up op staan dan is hun toestemming wel nodig.