Matinee Concert in Adventskerk

Op zondagmiddag 8 september zullen Sannie de Jongh op de fluit en Simon Stelling op zowel de piano en het orgel een prachtig matinee concert geven in de Adventskerk in Alphen aan de Rijn. Samen met de Vrienden van de Adventskerk wordt dit concert georganiseerd.

Het prachtige en zeer expressieve programma van dit concert heet “Parels van de Zomer”. Sannie en Simon spelen van bekende componisten zoals Mozart en C.Ph.E Bach. En er zullen ook werken klinken van Clarke, Barnett en Foote, die niet vaak worden uitgevoerd. Kortom, echte parels om uit te voeren én te beluisteren.

Al meer dan 20 jaar vormen Sannie en Simon een onafscheidelijk en gepassioneerd duo. Het repertoire van dit duo is zeer divers en reikt van barok tot moderne klassieke muziek.

Reeds eerder hebben zij samen met de Vrienden van de Adventskerk leerlingenconcerten georganiseerd in de Adventskerk en zijn daarom geen onbekenden van elkaar. Met dit concert op zondagmiddag, wat qua tijdstip tamelijk ongewoon is, willen zij kijken of het mogelijk is om vaker matinee concerten op zondag te organiseren. De kerk is immers de hele zondag open en alleen in de ochtend en avond worden er erediensten gehouden.

Het concert begint om 16.00 uur en zal plaats vinden in de Adventskerk in Alphen aan den Rijn. Dit concert is gratis toegankelijk en reserveren is niet nodig. Na afloop is er gelegenheid om met de musici een praatje maken.

Voor meer informatie over dit concert zie: www.vriendenvandeadventskerk.info

Geplaatst door: M. Lilipaly op maandag 12 augustus om 09:49 uur - Gewijzigd op: maandag 12 augustus om 20:09