Vrienden zoeken vrienden m/v

Nadat de Vrienden van de Adventskerk 3 jaar geleden zijn gestart met het bedenken en uitvoeren van bijzondere activiteiten voor het behoud van de kerk en het orgel, heeft dit een enorme vlucht genomen. Bekende artiesten hebben inmiddels een prachtig concert gegeven in de kerk. Denk daarbij aan de Jostiband met Willeke Alberti. Een volledig uitverkochte kerk heeft deze avond kunnen genieten van een uniek optreden. Ook zijn er gospelconcerten georganiseerd met Dwight Dissels, Sharon Kips en Pearl Jozefzoon. Geen onbekenden in dit genre. Dit jaar zal Elijah Gospel & Soul choir optreden met niemand minder dan Edsilia Rombley.
Buiten deze concerten weten bedrijven en organisaties in- en rondom Alphen aan den Rijn, de Adventskerk inmiddels ook te vinden. Zo is de kerk bijvoorbeeld verhuurd voor een liefdadigheid diner waarbij de opbrengst van maar liefst € 4.000,- ten goede kwam aan het Steinmeyer orgel. Als stichting zijn we er trots op dat we in 3 jaar tijd een bedrag van meer dan € 60.000,- hebben weten op te halen. Maar dat kunnen we niet alleen!

Daarom zijn we op zoek naar enthousiaste, welwillende vrienden die ons willen helpen bij de organisatie en uitvoering van evenementen in de Adventskerk. Denk daarbij aan het schenken van koffie/thee en drankjes, kaartcontrole bij concerten, uitruimen van de kerkzaal als deze verhuurd wordt zonder stoelen, etc. Maar bovenal zoeken wij vrienden, jong én oud, die mede het gezicht willen zijn van de Adventskerk, gastvrijheid uitstralen en de mouwen willen opstropen voor het behoud van dit prachtige en bepalende gebouw in hartje centrum!

Als we jouw/uw interesse hebben gewekt, kunt u zich aanmelden door een mailtje te sturen naar:
info@vriendenvandeadventskerk.info.
Vragen beantwoorden we graag. En we staan open voor nieuwe ideeën en initiatieven om de opbrengsten voor het onderhoud van het kerkgebouw te verstevigen.

Geplaatst door: M. Lilipaly op donderdag 18 juli om 11:42 uur