Giften geven via Appostel of de collectewebsite
Direct verder
Naar collectewebsite (klik hier)

Of ga naar de app van google of apple:
Introductie
Het is mogelijk om digitaal bij te dragen aan de collectes voor de erediensten. Dit kan gebeuren via de app Appostel en de bijbehorende collectewebsite. Hieronder staat uitgelegd hoe deze verschillende mogelijkheden werken.

Algemene informatie
Appostel is een app die speciaal door SKG (Stichting Kerkelijk Geldbeheer) ontworpen is om het digitaal geven van giften makkelijk te maken. De website die hierbij hoort, noemen we de collectewebsite. Om gebruik te kunnen maken van Appostel en/of de collectewebsite moet een account aangemaakt worden. Dit account kan gebruikt worden om zowel in Appostel als op de collectewebsite in te loggen. Het geven van digitale giften gebeurt via een Tegoed. U kan dit Tegoed zien als digitale collectebonnen. Het Tegoed wordt opgewaardeerd via iDEAL. Nu is het zo, dat de Adventskerk moet betalen voor het aantal iDEAL transacties per jaar, wanneer dit aantal boven een bepaalde grens uit komt. We willen dus graag het aantal transacties zo beperkt mogelijk houden, om onnodige kosten te voorkomen. Daarom willen wij u vriendelijk vragen om bij het opwaarderen van uw Tegoed hier rekening mee te houden, door een bedrag te kiezen waar u direct voor een aantal maanden genoeg aan hebt – net zoals u ook collectebonnen zou kopen voor enkele maanden. Uiteraard mag dit ook één of twee keer per jaar zijn.

Appostel
Appostel is de app van SKG Collect die gedownload kan worden op een mobiel of tablet. In onderstaande filmpjes wordt uitgelegd hoe u een account kan aanmaken en hoe u vervolgens aan collectes kan bijdragen.Klik om de video groot te bekijken
Klik om de video groot te bekijken

Collectewebsite
De collectewebsite is de website die bij Appostel hoort. Het internetadres is: collecte.adventskerk.info. In onderstaande filmpjes wordt uitgelegd hoe u in kan loggen en hoe u vervolgens kan bijdragen aan de collectes.Klik om de video groot te bekijken
Klik om de video groot te bekijken

Overeenkomst periodieke gift met digitaal aan collectes bijdragen
In bovenstaande filmpjes wordt uitgelegd dat het digitaal bijdragen aan collectes via een Tegoed gaat, en dat dit gezien kan worden als digitale collectebonnen. Als u een overeenkomst voor een periodieke gift heeft met de Adventskerk waarin ook collectebonnen zijn opgenomen en u maakt gebruik van Appostel of de collectewebsite, dan heeft u ook de mogelijkheid om in plaats van collectebonnen af te halen, uw Tegoed te laten opwaarderen. Aangezien er verschillende varianten van betaling afgesproken worden voor de periodieke giften, wordt het aangeraden om contact op te nemen met het kerkelijk bureau als u in plaats van collectebonnen uw Tegoed zou willen opwaarderen.

Digitale giften aftrekken van de belasting
Als u de digitale giften wil aftrekken van de belasting dan kan u in Appostel onder ‘Geschiedenis/Tegoed’ zien wat het mutatienummer is van de opwaardering. Op uw bankafschrift is in de omschrijving hetzelfde mutatienummer en ‘Opwaardering tegoed’ te zien.

Contact
Heeft u na het zien van de filmpjes en het lezen van deze tekst nog vragen en/of opmerkingen, dan kunnen deze gesteld worden via administratie@adventskerk.info. De medewerkers van het kerkelijk bureau zullen proberen uw vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.