Bestellen collectebonnen
Waarom collectebonnen?
Door collectebonnen te kopen voorkomt u dat u op zondag contant geld hoeft te hebben als u dat aan de collectes wilt geven. U koopt ze van te voren maar bepaalt wel zelf aan welke collecte in de kerk u het geld geeft. Gewoon door in plaats van geld, de bonnen in de collectezak te doen.

Daarnaast zorgt het kopen van collectebonnen dat u het geld dat u aan de collectes geeft mag optellen bij de giften die u in een jaar aan goede doelen geeft. Die giften zijn (boven een minimumbedrag) aftrekbaar van de belasting. Tegenwoordig is daarvoor belang dat er sprake is van een ANBI registratie (Algemeen Nut Beogende Instellingen). De PKN is met al haar wijkgemeenten alszodanig geregistreerd:
Naam instelling: GROEPSBESCHIKKING PROTESTANTSE KERK IN NEDERLAND
Vestigingsplaats: UTRECHT
Datum beschikking: 2008-01-01

Eenvoudig bestellen
Om het verkijgen van collectebonnen te vereenvoudigen kunt u ze via de website bestellen. U moet wel zelf het bijbehorende bedrag overmaken op het rekeningnummer van de kerk. De bezorging van de bonnen wordt geregeld.

Naam:
Straat en huisnummer:
Postcode:
Plaats:
Telefoon:
Vul het aantal vellen van 15 euro en van 30 euro in dat u wilt bestellen.
Aantal x15 euro vel (Met 30 bonnen van 50 eurocent)
Aantal x30 euro vel (Met 30 bonnen van 1 euro)