Kerken rond Rijn en Gouwe

10.00 uur Ds. L. van Rikxoort, Jeugddienst
17.00 uur Ds. L. van Rikxoort, Evensong

Vieren en Doen
Kerkdiensten. Zondag 14 april zingen we Kl 39 - ‘Dit is mijn hand en dat mijn voet’. Zondag 21 april zingen we Kl 1 - ‘Dit is de dag’. Na beide diensten is er gelegenheid met elkaar koffie te drinken.
Zondag 14 april. Deze derde zondag van Pasen draagt de naam ‘Misericordia domini’. Dit komt uit Psalm 33:5: ‘Van de trouw van de HEER is de aarde vervuld.’ We lezen Lucas 24:36-49 en zullen niet alleen in de lezing, maar ook in de liederen de feestvreugde van Pasen horen.
Zondag 21 april. Deze zondag is een volle zondag. Allereerst is er een jeugddienst met als thema ‘Kiezen met je hart’. New Adventure verleent medewerking aan deze dienst. Daarna is er gemeenteberaad: daarover leest u hieronder meer. En om 17.00 uur (let op! vijf uur) is de Evensong met het Bernardus projectkoor. Het grootste deel van de dienst wordt door het koor gezongen. Hopelijk wordt het een goede en gezegende zondag. Welkom in de Adventskerk!
Rekeningnummers collecten. Diaconie: NL10 ABNA 0892 4926 27; graag collectedoel vermelden. College van kerkrentmeesters (voor eredienst en pastoraat): NL78 RABO 0373 7150 13. Of gebruik de app Appostel.
Giften. Ineke de Koning ontving 10 euro voor de nieuwe keuken. Mirelle Damwijk ontving 40 euro aan collectebonnen ter vrije besteding. Ds. Van Rikxoort ontving 20 euro voor het werk van de kerk. Alle gevers hartelijk dank!
Giften HVD. Mevr. Hofman en mevr. de Koning ontvingen beiden 10 euro. Mevr Bout ontving 10 euro voor de HVD en 20 euro voor de diaconie. Allen hartelijk dank!
Aftreden. Zoals al aangekondigd in het vorige kerkblad: in de dienst van 21 april nemen we alsnog afscheid van jeugdouderling Heleen Stigter, die op 7 april verhinderd was.
Gemeenteberaad 21 april. Dit jaar houden we een gemeenteberaad over de vraag: kunnen in de Adventskerk andere levensverbintenissen dan het huwelijk tussen man en vrouw gezegend worden? De eerste stap in het gemeenteberaad was de heidag van de kerkenraad, afgelopen januari. Nu volgt het gemeentebrede gesprek. Hiervoor nodigt de kerkenraad alle gemeenteleden uit voor een eerste bijeenkomst op zondag 21 april, van 12.00 tot 13.30 uur in de Adventskerk. We gaan ons dan verdiepen in de bijbelteksten die een rol spelen rondom homoseksualiteit. Dat doen we onder leiding van ds. Fred Blokhuis, predikant in Maassluis in de Nederlandse Gereformeerde Kerken. Het doel van de bijeenkomst is om kennis te maken met de materie, en onderling uit te wisselen hoe wij als gemeenteleden erin staan. Het is níet de bedoeling om in discussie te gaan, of elkaar van een standpunt te overtuigen. De kerkenraad legt u ook geen voorstel of gewenste koers voor. De bedoeling is: een open gesprek, met respect voor elkaars opvatting, met de Bijbel open. We hopen dat velen van u aanwezig zullen zijn op 21 april, en we hopen op goede eerste gesprekken! Er is oppas voor de kleinsten en opvang voor de kinderen, en we zorgen voor iets te eten bij de koffie na de dienst. Hella Verweij/Hendrik Jan Catsburg, scriba
Aan tafel-avond. Nog even een reminder: maandag 15 april is er een gezellige, creatieve Aan tafel-avond. We starten om 18.00 uur met pannenkoeken en broodjes knakworst. Van 19.30 tot 21.00 uur gaan we aan de slag met ‘spoken word’. Spoken word-dichters of woordkunstenaars hebben een boodschap die vaak draait om identiteit: waar kom je vandaan, wat heeft je gevormd, hoe sta je in het leven? Waar haal jij jouw kracht vandaan en wat betekent God voor jou? Het wordt een avond voor jong en oud, dus het zou geweldig zijn als er ook jongeren aansluiten! Aanmelden t/m 12 april bij Ramona, aantafelak@gmail.com of 06-42190492.
Agenda.
Zondag 14 april
19:30 uur: 17+-groep, Pastorie Bergmolen 79. Hoe kan je in het dagelijks leven iets met je geloof doen? Deze vraag werd in de groep gesteld, en is het thema van deze avond. Welkom, ook als je er niet eerder bij was!
Maandag 15 april
18:00 uur: Aan tafel avond, Ontmoetingsruimte
20:00 uur: Vergadering College van Kerkrentmeesters, Adventskerk
Dinsdag 16 april