Terugblik: Jeugddienst Extreme Makeover

Afgelopen zondag was weer een mooie jeugddienst.
Ds. Geuze was de voorganger en Junior Vocals zorgde samen met Simon Stelling voor een goede begeleiding.

Het thema van de dienst was Extreme make over.

Deze trend komt over uit Amerika daar worden slordige types opgelapt tot top modellen. Vaak zijn dit soort programma´s het begin van een nieuwe start; nu maakte Jezus ook een nieuwe start voor ons. Door zich te laten kruisigen.

De bijbel vertelt ook iets over schoonheid (Kolossenzen 3:5-14)

Schoonheid is één van de mooie dingen van het leven. Daar mag je van genieten. Daar mag je naar verlangen.

Aan dingen die schoonheid ontsieren mag je best wel iets proberen te doen.

Alleen: ten diepste ligt je schoonheid als mens niet in uiterlijk maar in je innerlijk.

Ds. Geuze hield een aansprekende preek waarbij hij tot slot een filmpje wilde laten zien dat voor velen bekend is. Susan Boyle die het van uiterlijke schoonheid niet moet hebben blijkt desondanks bijzonder talentvol! Het filmpje wilde in de dienst niet draaien... maar kan hier worden bekeken:

Filmpje Susan Boyle

Geplaatst door: Johan Wassenaar op woensdag 6 mei om 22:04 uur

Wow! Een dienst van nú! Leuke sheets ook bij de preek :D

Door: Leanne - Datum: zondag 10 mei - Tijd: 20:25 - Verwijder reactie

Ik vond dit bericht toen ik op Susan Boyle aan het googelen was. Leuk dat dat in een kerkdienst is gebruikt. Ik had dat niet verwacht. Jammer dat ik deze dienst heb gemist..... maar ik woon ook wat ver weg :-) Succes met jullie jeugddiensten!

Door: Menno - Datum: zondag 24 mei - Tijd: 23:05 - Verwijder reactie