Routebeschrijving en ingangen
Toelichting
Hieronder vindt u routebeschrijvingen naar de Adventskerk. Startend bij de regio worden routes vanuit verschillende richtingen aangegeven. De onderste overzichten laten de lokale (parkeer)omgeving zien.

U kunt op ??n van de afbeeldingen klikken om het kaartje met de beschrijving in het groot te zien en uit te kunnen printen.

Ingangen van de kerk die geopend zijn
Bij verschillende gelegenheden zijn verschillende ingangen van de kerk in gebruik. Op deze pagina kunt u zien welke ingang van de kerk u kunt gebruiken.

Omgeving
Alphen is centraal gelegen in het groene hart. Vanaf het noorden (Amsterdam) volgt u de A4 en neemt u de afslag naar Alphen via de N207. Vanuit het zuidwesten (Den Haag/Leiden) volgt u de A4 en N11 naar Alphen. Vanuit het oosten (Woerden, Utrecht) neemt u de A12 en N11 naar Alphen.

Richting Den Haag/Leiden en Zoetermeer
Vanuit richting Den Haag/Leiden Volg de A4 richting Amsterdam, en neem afslag 6a, N11, richting Alphen aan den Rijn. Vanuit richting Zoetermeer Volg de A12/N209 en rijd via Hazerswoude Dorp naar de N11 richting Alphen aan den Rijn. Vervolg Neem in Alphen de eerste afslag naar links (alslag 8 - ring West). Bij de eerste stoplichten rechtsaf. U volgt dan de lange boog door het industrieterrein. Volg de borden 'P+R Centrum'. Na de overweg rijdt u 'Hoge Zijde' binnen. Volg dan niet meer P+R maar P-Ring Centrum (Andere Richtingen). Neem bij de rotonde de eerste afslag richting Gouda/Utrecht en sla bij de rotonde vervolgens linksaf 'P-Paradijslaan'.
Alternatief Ga op de N11 ter hoogte van afslag 8 gewoon rechtdoor en neem afslag 9 - Alphen Centrum/Hoge Zijde. Aan het einde van de afslag linksaf, onder de N11 door en vervolg de weg richting Centrum Hoge Zijde. Nadat u het viaduct over bent gaat u rechtsaf. U volgt de weg voor het station langs en bij de rotonde gaat u naar parkeerplaats Paradijslaan.

Richting Utrecht
Volg de A12 richting Den Haag/Rotterdam, en neem de afslag 12a naar Alphen aan den Rijn. Neem bij Alphen de eerste afslag (10) richting 'Lage Zijde, Ring Oost'. Aan het eind van de afslag rechtsaf en direct weer rechtsaf (Limes-lus). U volgt de P-Ring Centrum. Vanaf dit punt is ook 'Hoge-Zijde' aangegeven. U draait de lus via de Steekterweg en de Hefbrug en slaat dan linksaf. U rijdt langs het spoor, het station en slaat dan rechtsaf naar P-Paradijslaan. Alternatief: Blijf de N11 volgen totdat u onder het 'Alphen Aquaduct' door bent gereden. Neem dan afslag 9 - Alphen Centrum en volg de weg. Als u over het spoorviaduct gaat, slaat u daarna rechtsaf en volgt u de route langs spoor, station, naar parkeerplaats Paradijslaan.

Richting Amsterdam
Neem vanaf de A4 de afslag Leimuiden/Alphen aan den Rijn en volg de N207 naar Alphen. Bij naderen van Alphen volgt u 'Centrum/Ring West'. U volgt de weg. Bij de brug over de Rijn volgt u 'Centrum/Hoge Zijde' (gewoon rechtdoor blijven gaan). Na de grote rotonde volgt u het bord 'Parkeerplaats Paradijslaan'.

Lokale omgeving
Vanaf het station wandelt u via de aangegeven route naar de Adventskerk. U kruist daarbij het parkeerterrein aan de Paradijslaan, dat als bestemming voor bezoekers met de auto geldt. Mocht u aan de 'Lage Zijde' terecht zijn gekomen, kunt u lopend via de Alphense Brug naar de Adventskerk komen. Het centrumgebied zelf is auto-vrij. (Bij de overgang van Bernhardlaan naar Hoflaan is inmiddels een rotonde gemaakt).

Lokaal - Parkeren achter de kerk
Op deze afbeelding ziet u hoe u vanaf de Prins Bernhardlaan bij het Parkeerterrein achter de kerk kunt komen. Vandaar loopt u eenvoudig naar de kinderoppas (Pancratius) en naar de Adventskerk. Het centrumgebied is met de auto verder niet toegankelijk. (De toegang tot de Hoflaan vanaf de Bernhardlaan is inmiddels voorzien van de aangegeven rotonde, waarvan één afslag doodloopt).

Kerk en ingangen
De hoofdingang van de kerk bevindt zich aan de Julianastraat 69. Vanaf diverse kanten kunt u hier naar toe lopen. The Cornerstone (jeugd) bevindt zich aan de Castellumstraat 1f.

Plattegrond kerk
Hier ziet u nogmaals de ingangen die voor kerkdiensten geopend zijn. Welke ingang bij welke gelegenheid geopend is ziet u hier. Verder vindt u de belangrijkste faciliteiten: het punt waar u liedboeken kunt vinden, de opgangen naar het balkon en de toiletten. Let u op dat er ook twee toiletgroepen op de eerste etage beschikbaar zijn. U vindt via het menu praktisch - veiligheid ook de ontruimingsinstructie en -plattegrond.

Parkeergarage 'Castellum'
Met name bij bijzondere diensten (zoals rouw- en trouw diensten) kan het handig zijn de nabijgelegen parkeergarage te gebruiken. De ingang bevindt zich aan de rotonde 'Raoul Wallenbergplein'. U rijdt zoveel mogelijk naar achteren (op niveau -2 of -1) en neemt daar de uitgang. U komt praktisch naast de kerk uit. Let op: op zondagochtend is deze garage niet geopend.