Alpha Cursus
In 2015 start er weer een Alpha cursus

Ken je iemand die geïnteresseerd is in het christelijk geloof maar de stap naar de kerk te groot vindt? Dan is de Alpha Cursus precies passend. Of misschien ben je zelf wel zoekend: dan is de Alpha Cursus iets voor jou!

Over de Alpha Cursus

De Adventskerk en Maranathakerk organiseren deze cursus van 9 avonden en één kort weekend in januari t/m maart 2015. Opgeven kan vanaf nu. Er is uiteraard een maximum groepsgrootte zodat het contact persoonlijk blijft. De avonden zijn informatief en persoonlijk maar vragen niet van je dat je het overal mee eens bent. Sterker nog: als de basis van het christelijk geloof wordt behandeld is er volop ruimte voor vragen.

De avonden starten met een gezamenlijke maaltijd. Daarna wordt telkens een onderwerp kort ingeleid. En daarna kun je onderling verder praten en je vragen en gedachten delen. De deelnemers luisteren naar elkaar, wisselen ideeën, gedachten en denkbeelden uit en ontdekken zo steeds meer de rijkdom van de schriften. Alle vragen kunnen gesteld worden. Geen vraag is gek, te simpel of te kritisch, maar sommige vragen zijn wel moeilijk om er een antwoord op te geven. Daar proberen we met elkaar uit te komen.

Tijdens de cursus worden onder andere de volgende onderwerpen behandeld:
- Wie is Jezus en waarom stierf Jezus aan het kruis voor ons?
- Hoe kun je geloven? Bidden, bijbel lezen: waarom en hoe?
- Hoe leidt God ons en geneest God ook nu nog?
- Wie is de Heilige Geest, wat doet de Geest en kan ik vervuld worden met de Heilige Geest?
- Hoe kan ik het kwade weerstaan en waarom zou ik het andere vertellen?
- Hoe zit het met de kerk?
- Wat doe ik met de rest van mijn leven?

Wanneer?

De avonden beginnen om 18.30 uur met een maaltijd. De eerste keer is 12 januari. En dan 19 en 26 januari, 2, 9 en 16 februari en 9 en 16 maart. Het korte weekend is vanaf vrijdagavond 13 februari t/m zaterdagavond 14 februari.

Contact en opgeven!

Voor het opgeven of voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Gerda Dirkzwager via gerda.dirkzwager@ziggo.nl of tel. 07172-472934
Ineke Plooy via Ineke.Plooy@hetnet.nl