Informatie over de kerkdienst
zondag 16 augustus 2020 - 09:30 uur
Ds. L. van Rikxoort
Te zien op youtube (op de betreffende dag)
Kinderlied:
Kl 24 - Vertel het aan de mensen
Orde van dienst:
Welkom en afkondigingen
Intochtslied: Psalm 43: 3 en 4
Moment voor persoonlijk gebed
Votum en groet
Kinderlied: Adventskerkbundel 24
Leefregel
Lied: Hemelhoog 286
Gebed om ontferming en verlichting met de Heilige Geest
Voor de kinderen
Schriftlezing: Romeinen 8: 12 – 30
Lied: 942
Verkondiging: ‘Drie keer zuchten. Over een zuchtende schepping, een zuchtende gelovige en een zuchtende Geest’
Lied: 902: 1, 3, 4 en 6
Dankgebed en voorbeden, Onze Vader
Slotlied: 835
Wegzending en zegen
Oppasdienst
Voor de allerkleinsten (0-4) is er oppas in een van de ruimtes achter in de kerk. Vlak voor de zegen worden zij de kerk binnengebracht.
Kindernevendienst
Er zijn twee groepen kindernevendienst: de jongsten (4-8jr, Groep 1) en de oudsten (8-12jr, Groep 2). Wanneer de predikant dat aangeeft, verzamelen beide groepen zich voorin de kerk en gaan dan naar hun eigen ruimten. Ook als u als gast in ons midden bent, mag uw kind aanhaken. Daar wordt op gelet en rekening mee gehouden!

Dienstdoende ambtsdragers en vrijwilligers
Redactie afkondigingen: Mw. S. Koole-den Breejen
Ouderling van Dienst: Dhr. F. Godthelp
Diaken van Ontvangst: Dhr. J.A. van den Hoven
Bloemenadres 1: Ds. L. van Rikxoort
Bloemenadres 2: Ds. R.H.M. de Jonge
Koster 1: Dhr. F. van den Akker
Koster 2: Dhr. E. Houtgraaf
Kindernevendienst Groep 1: Miranda Kroone
Kindernevendienst Assistent: Lars Wielinga
Draadomroep (Omroep): Wilma de Jong
Draadomroep (Techniek): Co van Etten
Draadomroep (Techniek): Dirk Dirkzwager
Coordinator: Elvira Barendregt
BHV: Sjanie Fousert-den Oudsten
Beamer: Marlies Oosterom
De ouderling van dienst draagt - namens de kerkenraad - de verantwoordelijkheid voor het goede verloop van de dienst. Hij/zij geeft de voorganger een hand aan het begin van de dienst om daarmee de verantwoordelijkheid voor het leiden van de dienst over te dragen aan de predikant. Aan het einde van de dienst benadrukt hij door het opnieuw geven van de hand dat de kerkenraad de verantwoordelijkheid terugneemt. De ouderling van ontvangst vindt u samen met de diaken van ontvangst in de Ontmoetingsruimte. Zij heten u welkom en zijn beschikbaar voor praktische vragen. De ouderling van ontvangst leest bij aanvang van de dienst de mededelingen. De overige ouderlingen en diakenen vertegenwoordigen - mede - de kerkenraad en zorgen samen voor het invullen van taken rondom de eredienst. De collectanten ondersteunen de diakenen bij het houden van de collectes.