Informatie over de kerkdienst
Ds. J.W. van den Berg
Alleen online en via
draadomroep te volgen
Te zien op youtube (op de betreffende dag)
Orde van dienst:
Zondag Trinitatis: ‘Ik ben met jullie’
Intochtslied: Lied 705: 1 en 2 – ‘Ere zij aan God, de Vader’
Stil gebed, bemoediging en groet
Belijdenis Israël: ‘Sjema Jisrael’
Zingen: Lied 705: 3 en 4
Gebed om ontferming
Hemelhoog 216 – ‘Kroon Hem met gouden kroon’
Kinderlied: Hemelhoog 720 – ‘Elk oog zal Hem zien als Hij komt’
Gebed om de heilige Geest
Schriftlezing: Matteüs 28,16-20
Zingen: Lied 139b – ‘Heer, U doorgrondt en kent mij’
Verkondiging
Zingen: Lied 968: 1 en 5 – ‘De ware kerk des Heren’
Dankzegging en voorbeden
Stil gebed
Gezongen Onze Vader: Lied 1006
Slotlied: Lied 704: 1 en 3 – ‘Dank, dank nu allen God’
Zegenbede, gezongen Amen

Vandaag is het de eerste zondag na Pinksteren. Deze zondag wordt genoemd naar de Drieëenheid: zondag Trinitatis. We hebben vorige week de gave van de Geest herdacht en kennen nu Vader, Zoon en Geest. In de kracht van de drieënige God gaan wij in de wereld aan het werk.
Met deze zondag wordt de periode van de kerkelijke feesten, die met Kerst is begonnen, afgesloten. Op de kerkelijke kalender breekt de feestloze periode aan – tot de Advent. Vandaag hangt er, vanwege het feest, nog een wit antependium over de tafel. Vanaf volgende week is het kleed groen.

Toelichting
Dit is een gezamenlijke online dienst i.v.m. de Corona crisis. Het is niet mogelijk de dienst bij te wonen.

Dienstdoende ambtsdragers en vrijwilligers
Ouderling van Dienst: Dhr. H.J. Catsburg
Diaken van Ontvangst: Dhr. B. van Viegen (MK)
Bloemenadres 1: Ds. R.H.M. de Jonge
Bloemenadres 2: Ds. L. van Rikxoort
Draadomroep (Omroep): Corrina Griffioen
Draadomroep (Techniek): Jan Damwijk
Coordinator: Ivo van Ark
BHV: Ivo van Ark
De ouderling van dienst draagt - namens de kerkenraad - de verantwoordelijkheid voor het goede verloop van de dienst. Hij/zij geeft de voorganger een hand aan het begin van de dienst om daarmee de verantwoordelijkheid voor het leiden van de dienst over te dragen aan de predikant. Aan het einde van de dienst benadrukt hij door het opnieuw geven van de hand dat de kerkenraad de verantwoordelijkheid terugneemt. De ouderling van ontvangst vindt u samen met de diaken van ontvangst in de Ontmoetingsruimte. Zij heten u welkom en zijn beschikbaar voor praktische vragen. De ouderling van ontvangst leest bij aanvang van de dienst de mededelingen. De overige ouderlingen en diakenen vertegenwoordigen - mede - de kerkenraad en zorgen samen voor het invullen van taken rondom de eredienst. De collectanten ondersteunen de diakenen bij het houden van de collectes.