Jongerenreis Roemenië 2009

Van 20 juli tot en met 2 augustus gaan een twaalftal enthousiaste jongeren naar Roemenië.
Deze jongeren komen uit de verschillende pkn kerken en gaan met elkaar de handen uit de mouwen steken.
In Hunedoara gaan ze samen met Roemeense leeftijdsgenoten een week werken.
In deze week worden er noodzakelijke zaken opgeknapt, zoals een jongerenruimte en een school. Ze gaan schuren, verven en kleine gebreken herstellen.
Naast het werken gaan de Alphense jongeren met de Roemeense jongeren een week op vakantie. Ze zullen verblijven in een kamphuis van waaruit uitstapjes gemaakt worden.
Binnenkort gaat er een kleine delegatie naar Hunedoara om met de mensen daar de puntjes op de i te zetten.
Het doel van de reis is om de medemens in Roemenië te helpen en zaken op te knappen, maar daarnaast vooral ook om elkaar te ontmoeten en van elkaar te leren.

Om het opknapwerk te kunnen realiseren, moet er geld binnengehaald worden. Dit doen we door middel van het houden van verschillende acties.
Begin maart hebben we onze eerste actie gehad, een aantal jongeren hebben met de 20 van Alphen meegedaan en met behulp van sponsors geld opgehaald. Hier hebben we al een mooi bedrag mee opgehaald!
Met koninginnedag zullen we op markt spullen verkopen, schminken en zorgen voor lekkere hapjes en drankjes. We hopen u deze dag te mogen ontmoeten.
Na de rommelmarkt willen we voor u gaan koken en helpen bij hand en spandiensten. We gaan koken op locatie of bij u thuis! Binnenkort krijgt u hier meer over te horen.

Wilt u ons goede doel steunen dan kunt u het geld doneren op girorekening 832 4408 t.n.v. Stichting Roemenie Hunedoara te Alphen aan de Rijn.
Heeft u nog vragen bel dan naar Kirsten Bruijnes tel.414023 of mail naar edwinkirsten@wanadoo.nl

Geplaatst door: Kirsten Bruijnes op zondag 22 maart om 20:18 uur