Kerstpakketten - Hulp gezocht

Hallo Allemaal!

Vinden Jullie de Decembermaand ook altijd zo’n fijne tijd? De gezelligheid en kadootjes van sinterklaas, de kerstvakantie en het jaar uit knallen met veel oliebollen en vuurwerk.

Niet voor iedereen is dit een fijne tijd. Er zijn veel mensen in Alphen aan den Rijn voor wie dit een moeilijke tijd is en dat kan een heleboel redenen hebben, het gebrek aan geld, ziekte ,eenzaamheid of………

Misschien ben je er uitgebreid mee bekend of hoor je het voor het eerst maar ook dit jaar verzorgen de gezamenlijke Alphense kerken, het Witte Weekblad, Inzamelteam Hoogvlietzegels en Stichting Alphenaren voor Alphenaren een kerstpakkettenactie. Deze actie is er om iedere Alphenaar, waarvan iemand vindt dat hij of zij dit verdient, een kerstpakket te overhandigen.

Ook dit jaar verwachten we weer veel adressen blij te kunnen maken met een pakket. In de pakketten zitten levensmiddelen en een aardigheidje zoals een waxinelichtjeshoudertje. We pakken ongeveer 350 dozen in. Ook de mensen die gebruik maken van de voedselbank vergeten we niet in deze actie, maar dat wordt door de voedselbank later aan hen via het uitdeelmoment op een donderdag uitgereikt. Wel krijgen deze mensen voor de kerst een attentie waar we nog kaartjes aan moeten knopen.

Vorig jaar was het heel gezellig daarom willen we jullie ook dit jaar vragen om op zondag 11 december ons een handje te helpen. Na de kerk zijn jullie tussen 11.30 uur en 13 uur welkom in het gebouw van Stichting Slimm/Alphenaren voor Alphenaren aan de Briljantstraat nr 1. Als jullie ons helpen met het inpakken van waxinelichtjeshoudertjes en de kaartjes aan de attentie te knopen, zou dat heel mooi zijn. Wij zorgen voor wat te drinken en wat lekkers en als we met een grote groep zijn dan zijn we zo klaar.

Laten jullie weten of jullie komen via kerstpakkettenactie2016@gmail.com?

Alvast heel erg bedankt!!

Het Kerstpakkettenteam

Geplaatst door: Gerrit-Jan de Wilde op maandag 14 november om 00:05 uur