LEV over dierenleed

Terwijl er eerst geknuffeld kon worden met hangoor konijn Flappie, werd de prijsvraag uitgedeeld: “Hoeveel diersoorten zijn er in de wereld?”
Het thema van onze eerste Lev bijeenkomst was Dierenleed. Zo spraken we over; Waarom zijn dieren goed voor mensen?
Aaien verlaagd stress, het verzorgen van een huisdier geeft een bepaald ritme, zo dachten we ook aan hulphonden, dieren bij de politie en proefdieren.
Hierna deden we een spel met een spin. We zaten op onze knieën rondom de tafel, want de spin moest in het midden van de tafel blijven.
Hierna werd de spin buiten weer los gelaten. Na het zien van een mooie stukje natuurfilm en een heftig filmpje over dierenleed, raakten we met elkaar aan de praat.
Zo hebben we quizvragen gedaan. Vervolgens hebben we om beurten Leviticus 11 gelezen. Hier uit blijkt dat God uiteindelijk onze baas blijft, waar wij uitleg aan moeten geven over hoe we zijn om gegaan met de verantwoordelijkheid die wij hebben gekregen.
Nienke kreeg haar prijs uitgereikt, een potje met allerlei dierensnoep, want Nienke zat het dichtst bij het goede antwoord.
Tijdens het drinken deden we een MEE EENS / MEE ONEENS vragenspel, waarbij we veel konden discussiëren.
Een stelling was bijvoorbeeld: Dierproeven moeten verboden worden.
De avond was te kort en vloog voorbij. Het was een gezellig samen zijn.
Hartelijke groet Simone Kanbier – Vermeul.

Geplaatst door: Simone Kanbier-Vermeul op dinsdag 4 oktober om 19:36 uur

Leuk thema hoor!!