23+ Discipel of meeloper?

Gisteren hebben we onze tweede kring avond gehad.
We hebben met elkaar verder gesproken over het thema “Discipel of meeloper?”. Over het echt en surrogaat volgen van Jezus. Dit hebben we gedaan aan de hand van een 2 Timotheus 4: 6-10. Dit gaat over de wedloop van Paulus. We kwamen tot de vraag of een meeloper niet hetzelfde is als een wegloper. Hierbij stonden we stil bij Demas, de vriend van Paulus, die hem verlaat en vertrekt.

In de bijbel zien we dat Jezus niet alleen zijn volgelingen discipel noemt, maar iedereen die Hem volgt. Wij dus ook! Echter, het volgen van Jezus is een strijd, een wedloop. Maar uiteindelijk mogen we weten, dat Jezus naar ons toe komt! En dat ons de lauwerkrans wacht als wij hem volgen. Een lastig thema wel, want kunnen we wel Jezus boven onze familie en vrienden plaatsen?

Aan het einde hebben we met elkaar besproken wat onze redenen zijn om Jezus te volgen. We kwamen tot de volgende redenen:
- Je ervaart Gods liefde & rust
- Het is een basis in je leven en geeft hoop en houvast
- Jezus biedt je vriendschap, je hoeft niet eenzaam te zijn.
- Het helpt je om afstand tot de wereld te nemen en te zien waar je ècht gelukkig van wordt.
- Je hebt in Jezus een voorbeeld die je kan nemen in het leven van een `goed leven`.
Het was weer een leerzame en gezellige avond!

Gemist?
Woensdag 6 februari hopen we weer bij elkaar te komen. Dan komt het thema “Vreemdeling of wereldvreemd”, over de positie van een christen aan de maatschappij, aan bod.
We komen dan samen bij Leanne, Klaproosstraat 61. Laat even weten of je komt! Meld je voor updates ook aan bij onze groep op Facebook ‘Nieuwe kring Adventskerk’.

Namens de 23+ers gezegende kerstdagen gewenst en een geweldig 2013 vol met Zijn liefde!

Leanne Pantjes en Diana Wassenaar

Geplaatst door: Leanne Pantjes / Diana Wassenaar op donderdag 20 december om 16:03 uur