23+ Over Gods leiding in je leven...

Vanavond hebben we de eerste avond gehad met de 23+ kring. Een mooie opkomst van 9 mensen zorgde er voor dat er een leuke groep was om het gesprek aan te gaan.
Na het voorstelrondje begonnen we met het thema ‘Een Gouden gids’. Daarbij hebben we gesproken over hoe wij Gods leiding ervaren in ons leven. We hebben het stukje gelezen over Eliezer, de knecht van Abraham die een vrouw moest gaan zoeken voor Isaak. Hij vindt bij een waterput Rebekka, die hem drinken voor hemzelf en voor zijn kamelen geeft. We hebben nagedacht over tekenen die van God komen. In dit verhaal kwam dit naar voren dat Eliezer in eerste instantie niet voor het drinken vroeg, maar het toch kreeg. En dat hij naar de plek van Rebekka heengeleid is. We merkten dat het moeilijk was om aan te wijzen waar nu God ons leiding gaf en waar wij zelf invulling aan deze leiding geven in ons leven. Maar ook dat anderen ons op bijzondere dingen of gebeurtenissen kunnen wijzen die zorgden voor het maken van een bepaalde keuze. In het boekje ‘Discipel voor het leven’ stonden drie raadgevingen voor het ervaren van Gods leiding in je leven, namelijk de Bijbel lezen, bidden en letten op Gods aanwijzingen. We hebben naar aanleiding van deze drie raadgevingen verder nagedacht over hoe wij ons christen-zijn praktische handen en voeten kunnen geven in ons leven.

Een avond dus die ons aan het denken heeft gezet, maar ook herkenning heeft gebracht. Herkenning van vragen die bij je spelen over het geloof. Maar ook herkenning die ons deze avonden brengt in de kerk. Dat we elkaar als leeftijdsgenoten ook in de kerk elkaar herkennen en ontmoeten.

Op de tweede avond zullen we het gaan hebben over het thema ‘Discipel of meeloper’, over echt en surrogaat volgen van Jezus. Hierbij zullen we het verder hebben over het volgen van Jezus in ons dagelijks leven.

Kon je dit keer niet, of wilde je het even afwachten of misschien wist je nog niet dat deze nieuwe kring er was? Je bent van harte welkom op de tweede avond!
Meer informatie is te vinden onder het kopje Jongeren – 23+ kring. Of meld je aan bij de groep op Facebook ‘Nieuwe kring Adventskerk’.

Namens de 23+ers,

Leanne Pantjes & Diana Wassenaar

Geplaatst door: Leanne Pantjes / Diana Wassenaar op dinsdag 20 november om 22:17 uur - Gewijzigd op: dinsdag 20 november om 22:25

Fijn om te lezen dat de eerste bijeenkomst van de 23+kring een succes was! Prima initiatief trouwens; goed om elkaar beter te leren kennen en vast te houden. Juist in deze leeftijdscategorie ontbreekt er vaak zoiets als een kring. Op afstand blijf ik natuurlijk met jullie verbonden!! Groet en zegen!

Door: ds. Jan Henzen - Datum: woensdag 21 november - Tijd: 19:28 - Verwijder reactie

Dag ds. Henzen! Wat leuk dat u een reactie hebt gegeven! Bedankt! Het was inderdaad een leuke bijeenkomst, dat is een goede voorbode voor de volgende bijeenkomsten :) Groeten terug!

Door: Leanne Pantjes - Datum: vrijdag 23 november - Tijd: 9:43 - Verwijder reactie