Jongerendienst: The way, the truth and the life

Stel je eens voor, op een dag komt er iemand naar jou toe. Die persoon beweert dat alles wat hij zegt de waarheid is. Ook stelt hij zich voor als de persoon waar jij niet buitenom kan. Zonder hem kom je niet op je bestemming, zo zegt hij. Hoe zou je dan reageren? Hoe zou je tegen die man aankijken?

Het is toch wel een beetje vreemd als iemand zegt dat hij de waarheid heeft. Er zijn toch zoveel ‘waarheden’ in deze wereld? Er zijn godsdiensten die zeggen de waarheid te hebben, de politiek denkt de waarheid te hebben en boven alles kunnen ouders ook nog wel eens de waarheid claimen. Wat moet je daar nu mee? En wat moet je nu met zo’n man die dat beweert? Dat is toch onzinnig? Toch zegt Jezus: ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij.’
Dat is het thema van de jeugddienst op 6 april in de Adventskerk. The Way, the truth and the life. We hopen te gaan ontdekken wat Jezus bedoelt met die uitspraak. Voorganger in de dienst is ds. Geuze uit Woubrugge. IJK Desire uit Hoofddorp hoopt ons muzikaal te begeleiden. Om 18:30 vangt de dienst aan. Voor en na de dienst is er gelegenheid om elkaar te ontmoeten onder het genot van koffie, thee of fris. We kijken uit naar een fijne dienst!

Geplaatst door: Jan Domburg op dinsdag 1 april om 23:06 uur