Meeting redt zeehond

Nou ja, bijna dan. Afgelopen zondag avond gingen we met een gezellig groepje op weg naar het strand in Katwijk om daar bij maanlicht (en rotjes, grondbloemen en sterretjes) een traditionele strandwandeling te maken. Aangekomen bij het strand was de enorme parkeerplaats leeg en wij waren dus de enige bikkels die zich op dit ongure uur op het strand waagden. Terwijl we het strand op liepen kwam er een jeep met enorme lampen het strand op gereden. Deze reed nog een stuk door en stopte op een stukje verderop. Nieuwsgierig als we zijn, besloten we om de kant van de jeep op te lopen. Dichterbij gekomen zagen we dat een man in een rood pak een klein zeehondje vast hield. Daar wilde we natuurlijk meer van weten! Het bleek dat er `s middags al meldingen waren gekomen van een zeehondje dat voor de kust heen en weer zwon en nu was hij aangespoeld. Het zeehondje was vermoedelijk zo`n 3 weken oud en door het hoge water van de zandbank gespoeld waar hij op was geboren. Erg leuk en gaaf om dat van zo dichtbij te zien. Het zeehondje werd meegenomen en dezelfde avond nog naar Pieterburen gebracht. Na deze enerverende gebeurtenis zijn we vol energie nog een stuk doorgelopen tot we geen gevoel meer in onze tenen hadden. Jaap heeft nog een heleboel zeehonden gevonden die aangespoeld waren, maar na nadere inspectie bleken dat toch kluwen touwen en zeewier te zijn. We hadden in ieder geval een mooi verhaal om thuis te vertellen. Terug bij de auto`s hebben we heerlijk warme chocomelk gedronken en daarna zijn we weer naar Alphen gegaan. Bij de familie Pont thuis hebben we ons nog even opgewarmd en sterke verhalen verteld.
We willen Dirk Kroon nog bedanken voor het rijden en Jillert en Astrid Pont voor de gastvrijheid.
We hopen dat het komende jaar met de Meeting net zo bijzonder en spectaculair wordt als deze strandwandeling!

Geplaatst door: Meeting commissie op maandag 16 januari om 15:39 uur

Mooi verhaal! Wie weet volgend jaar een walvis.

Door: Jan de Lange - Datum: maandag 16 januari - Tijd: 16:46 - Verwijder reactie

Wat leuk dat Chris die foto`s nog gevonden heeft! Het was echt een geslaagde avond :-).

Door: Eveline Kroon - Datum: maandag 16 januari - Tijd: 16:53 - Verwijder reactie

Daarom zijn wij dus naar Wateringen vertrokken: Veel dichter bij zee en daarom grotere kans op het `spotten` van zeehonden en ander zout gedierte!! Groet, ds. Jan Henzen

Door: ds. Jan Henzen - Datum: dinsdag 17 januari - Tijd: 9:03 - Verwijder reactie

Aantal kerkeraadsleden wilden er maar wat graag bij zijn. Gemeld dat ze maar beter de Weblog in de gaten moeten houden. Groet Peter