Jeugddienst 15 mei: Geld is niet vies?

Het thema was klaar, de flyers uitgedeeld, de poster opgehangen en het was al weer 15 mei. Om 16.00 uur kwam DeeVee (www.deevee.nl) om op te bouwen en begonnen wij als jeugddienstcommissie met het klaarzetten van statafels, ophangen van het beamerscherm, powerpoint gereed maken voor de beamer. De jeugddienst kon beginnen!

Het thema waarvoor gekozen was: Geld is niet vies.
Ds. Viezee uit Krommenie ging voor in de dienst en vertelde:
Geld is in essentie niet vies. Maar door gebruik van ons wordt het tientje een vies tientje met honderden bacteriƫn. Wat heeft dat nu met de Bijbel te maken?
De Bijbel ziet geld als een godheid. Je kan je er aan verkopen, je vertrouwen er volledig op stellen. Geld kan zo concurrentie worden van dat andere papier, dat van de Bijbel.
Hebben we geld eigenlijk wel nodig? Geld is niet alleen het papier, maar het vertegenwoordigt mogelijkheden tot bezit. We vertrouwen er op dat het werkt als waardemiddel. Hoe betrouwbaar is geld? Geld is gemaakt door menselijke afspraken. En die kunnen gaan wankelen.
Waarom is het zo moeilijk om niet ons vertrouwen op geld te leggen, maar op het papier van de Bijbel? Als je de woorden van de Bijbel verzilvert, heb je eeuwig leven.
Geld ontvang je niet alleen, maar geef je ook (bijv. aan goede doelen). De Bijbel heb je ook ontvangen, maar geef je God de kans om het papier van de Bijbel voor te laten gaan?

DeeVee zong een aantal liedjes uit eigen repertoire (o.a. Testify to love en Still). De nieuwe dirigent had zich voor niets druk gemaakt! Want DeeVee zong, iedereen met een andere achtergrond, als eenheid!

Ben je benieuwd naar deze dienst? Of naar de preek? Of naar de liedjes die DeeVee zongen?
Luister dan de dienst terug:

Zien we jullie de volgende keer weer?

19 juni 2011 om 12.00 uur

De jeugddienstcommissie
jdcalphen@gmail.com

Geplaatst door: Leanne op woensdag 18 mei om 16:49 uur

Leuk dat jullie een verslag van de dienst online hebben gezet!

Door: Dick - Datum: woensdag 18 mei - Tijd: 23:20 - Verwijder reactie