Jongerendienst: ‘Geld is niet vies’

Bij het lezen van het thema zal vast vaag één van de bijbelteksten te binnen zijn geschoten die over geld gaat. Een hele bekende staat in Marcus 10:

23 Jezus keek de kring rond en zei tegen zijn leerlingen: ‘Wat is het moeilijk voor rijken om het koninkrijk van God binnen te gaan.’ 24 De leerlingen schrokken van zijn woorden. Maar Jezus zei nog eens uitdrukkelijk: ‘Kinderen, wat is het moeilijk om het koninkrijk van God binnen te gaan: 25 het is gemakkelijker voor een kameel om door het oog van een naald te gaan dan voor een rijke om het koninkrijk van God binnen te gaan.’

Maar hoe ga je dan met je geld om? En klopt het wel dat geld ‘niet vies’ is? Of willen we graag dat dat zo is, omdat we in een relatief rijk land wonen?

Geen garantie dat al deze vragen beantwoord worden, maar wel dat het thema ‘Geld is niet vies’ centraal zal staan in een feestlijke dienst, waaraan ook Gospel-praisekoor DeeVee meewerkt. Over de voorganger – ds. Tom Viezee – staat al wat in dit bericht.

Tot zondag de 15e mei om 18.30 in de Adventskerk!

Geplaatst door: Jeugddienstcommissie op zondag 8 mei om 15:54 uur