LEV - Keuzes maken

Zondagavond 13 december kwamen we weer bij elkaar. Deze keer was het thema: "keuzes maken"
We hebben diverse spellen gedaan waarbij snel gekozen moest worden, soms alleen maar soms ook met een hele groep tegelijk.
Daarna hebben we gesproken over het maken van keuzes. Sommige zijn snelle beslissers anderen blijven lang twijfelen.
Met behulp van een werkblad hebben we gesproken over het A-A-A principe (Advies-Afwegen-Actie). Het is belangrijk om Advies in te winnen daarna Afwegen en tenslotte overgaan tot de Actie.

Belangrijk bij het maken van keuzes is ook je fundament. Waar baseer je je keuze op? Aan de hand van Matheus 7: 24 - 28 hebben we hierover nagedacht.
Het kan ook helpen om even stil te staan bij de vraag "wat zou Jezus doen" als hij deze beslissing moest maken?
Een ieder kreeg een polsbandjes met daarop de letters "W W D J" (What Would Jezus Do? - oftewel - Wat zou Jezus doen?)

Tot slot was er het lopen op nagelborsteltjes. Dat is lastig want je maakt snel een uitglijder. Maar zo is het ook met beslissen. Niet alle beslissingen die je in het leven maakt pakken goed uit. Maar na een uitglijder moet je weer opstaan en verder gaan.

Na een druk programma werd er gegeten. Pannenkoeken met als toetje chips.

Tot de volgende LEV!

Groet,

Heleen, Diana, Anne-Marie en Jan

Geplaatst door: leiding LEV op zondag 13 december om 20:54 uur - Gewijzigd op: zondag 13 december om 20:56