Meeting presents Vakantie!

Zondagavond 6 juli stond bij de Meeting in het teken van vakantie. De meeste gasten hadden net hun tentamens achter de rug en keken uit naar een mooie zonnige vrije tijd. Die mooie zonnige tijd was er, tot een uurtje of 5, waarna enkele stortbuien probeerden deze avond in het water te laten vallen. Maar we zaten met z’n allen veilig onder het zeil in de tuin en in een heerlijk temperatuurtje.

Er werd gelezen over het verhaal van het Joodse volk in de woestijn. In het speciaal over de wolk die God zond om het volk de weg te wijzen. De link met de huidige situatie werd gelegd in de vorm van de vraag of God ook met jou mee op reis gaat. In veel gevallen wordt ook de bijbel veilig opgeborgen in de reiskoffer en worden kerkjes in het buitenland regelmatig bezocht, was de uitkomst. Bidden wij ook als we ’s nachts in ons tentje liggen? Of bidden we pas als we weer veilig thuis in ons eigen bedje liggen na terugkomst? Hoe gedragen wij ons verder tot kerken en de godsdienst in andere landen in het algemeen? Dit soort vragen hielden ons bezig. Een mooie conclusie die we kunnen trekken is dat God over het geheel gezien wel degelijk met ons mee op reis gaat. Het is alleen soms wel lastig om hem te danken ook op momenten dat het goed gaat op de reis. Zou het komen doordat er op de vakantiebestemming zó veel nieuws te zien is dat de religie vaak op de tweede plaats komt?

De maaltijd werd geserveerd in de vorm van een echte ouderwetse patatavond. De frikandellen en kroketten waren niet aan te slepen, alsmede de vijf kilo frieten die hun weg naar de hongerige magen direct wist te vinden. De paar regendruppels die vielen zorgden enkel voor meer pret, juist omdat kuilen in een zeil nou eenmaal veel water kunnen opslaan.

Al met al kunnen we terugblikken op een geslaagde avond. De opkomst was gezond, het onderwerp sterk en toepasselijk en het vijfgangenmenu was een Michelin-ster waard. We willen jullie allemaal bedanken voor jullie inbreng en wensen jullie een fijne vakantie toe. De volgende Meeting vindt plaats in september. Tot dan!

Geplaatst door: Robert Blijenbergh op maandag 6 juli om 20:18 uur - Gewijzigd op: maandag 6 juli om 20:19

Leuke combinatie, een gezonde discussie met een ongezonde maaltijd:)... Goed te lezen dat het wederom een geslaagde avond was!

Door: Nico - Datum: maandag 6 juli - Tijd: 21:47 - Verwijder reactie

Wat fijn om zo het seizoen af te sluiten. Ik was er helaas niet bij. Mijn complimenten aan hen die dit toch maar weer geregeld hebben!

Door: Jan - Datum: maandag 6 juli - Tijd: 21:54 - Verwijder reactie

Ha Robert, Een mooi verslag van een leuke bijeenkomst als ik het zo lees. Leuk dat je ons op die manier laat meeleven met wat er bij Meeting gebeurt. Aan alle meeting-ers een fijne vakantie gewenst!!

Door: Dick - Datum: maandag 6 juli - Tijd: 23:03 - Verwijder reactie

Praten over woestijn in de regen. Gezelligheid en vijf kilo patat. Dat is nog eens een Meeting!! Een hele fijne vakantie allemaal!

Door: Jan de Lange - Datum: maandag 6 juli - Tijd: 23:17 - Verwijder reactie