Meeting: Amazing Grace

Op zondag 26 april was er voor de tweede keer een Meeting in de Adventskerk. We dachten na over genade. Hierbij lazen we uit Lucas 18, waarin Jezus een vergelijking vertelt over een farizeeër en een tollenaar. De farizeeër verhoogde zichzelf in zijn gebed, terwijl de tollenaar nederig tot de Heer bad. We stelden elkaar de vraag: 'voel jij jezelf weleens beter dan de ander?' Toen moesten we bekennen dat we onszelf weleens gelukkig prijzen dat we niet zo zijn als onze (vrijmoedige) medemens, of dat we, wanneer we zelf in een dipje zitten, kijken naar mensen die het nóg slechter hebben op dat moment. Maar: jezelf verhogen of verheerlijken? Gaat dat niet heel ver?
Het thema genade betekende voor ons een stukje vergeving en dat je iets krijgt wat je eigenlijk niet verdient. In het woordenboek noemt men het 'de goedheid van God,' en daar ben ik het helemaal mee eens. God gaf niet alleen vergeving, maar ook iets wat wij niet verdiende, en dat is dat hij Jezus de lasten gaf van de zonden die wij hebben begaan en zullen begaan. Dat noem ik 'Amazing Grace'!

Het werd een gezellige avond. Onder het genot van een bolletje met (di)vers beleg (bedankt Bastiaan!) praatten we nog wat na en leerden we elkaar beter kennen. Gelachen over o.a. nostalgische televisieprogramma's en liedjes (hè Deborah!). Ideeën voor een volgende keer waren er volop. Er waren zelfs ideeën voor een hamburgertje op de BBQ. We zullen zien... Zien we jou de volgende keer ook (weer)?
Stuur een mailtje als je er de volgende keer bij wilt zijn op zondag 31 mei naar meeting@adventskerk.info. Tot dan!

Geplaatst door: Leanne Pantjes op zondag 26 april om 21:47 uur

Leuk te lezen dat jullie zo'n leuke avond hebben gehad. Grappig dat ook de ochtenddienst over Genade ging!

Door: Dick - Datum: zondag 26 april - Tijd: 21:55 - Verwijder reactie