Informatie over de kerkdienst
zondag 23 oktober 2022 - 10:00 uur
Ds. R.H.M. de Jonge, uit Leiden
Te zien op youtube (op de betreffende dag)
Kinderlied:
Kl 4 - Maak een vrolijk geluid voor de Heer
Orde van dienst:
Mededelingen
Psalm 1 : 1
Votum en groet
Psalm 1 : 2
Wetslezing
Psalm 61 : 1, 3 en 5
Gebed
Gesprek met de kinderen
Kinderlied 36 : Iets van alle dieren
Kinderen gaan naar de nevendienst
Schriftlezing Handelingen 19 : 13 – 20 uit de NBG vertaling 1951
Gezang 867 : 1 en 2 (Looft overal, looft al wat adem heeft)
Preek
Gezang 512 : 1, 2, 6 en 7 (O Jezus, hoe vertrouwd en goed klinkt mij uw naam in ‘t oor)
Dankgebed en voorbeden
Gezang 907 : 1, 2 en 4 (Jezus mijn verblijden)
Zegen
Er is 12-plus groep!
De jongeren komen bij elkaar in de Cornerstone en gaan daarheen wanneer de predikant dat tijdens de dienst aangeeft.
Koffiedrinken
Na afloop van de dienst is er koffie, thee en voor de kinderen limonade. Blijft u gezellig nog even napraten?
Oppasdienst
Voor de allerkleinsten (0-4) is er oppas in een van de ruimtes achter in de kerk. Vlak voor de zegen worden zij de kerk binnengebracht.
Kindernevendienst
Er zijn twee groepen kindernevendienst: de jongsten (4-8jr, Groep 1) en de oudsten (8-12jr, Groep 2). Wanneer de predikant dat aangeeft, verzamelen beide groepen zich voorin de kerk en gaan dan naar hun eigen ruimten. Ook als u als gast in ons midden bent, mag uw kind aanhaken. Daar wordt op gelet en rekening mee gehouden! De oudste groep van de kindernevendienst zit vandaag in de consistoriekamer (naast de ontmoetingsruimte); de jongste groep zit altijd in een van de achterzalen.

Dienstdoende ambtsdragers en vrijwilligers
Draadomroep (Techniek): Ed Fousert
Beamer: Reza Lilipaly
Video: Hans Wolbers
De ouderling van dienst draagt - namens de kerkenraad - de verantwoordelijkheid voor het goede verloop van de dienst. Hij/zij geeft de voorganger een hand aan het begin van de dienst om daarmee de verantwoordelijkheid voor het leiden van de dienst over te dragen aan de predikant. Aan het einde van de dienst benadrukt hij door het opnieuw geven van de hand dat de kerkenraad de verantwoordelijkheid terugneemt. De ouderling van ontvangst vindt u samen met de diaken van ontvangst in de Ontmoetingsruimte. Zij heten u welkom en zijn beschikbaar voor praktische vragen. De ouderling van ontvangst leest bij aanvang van de dienst de mededelingen. De overige ouderlingen en diakenen vertegenwoordigen - mede - de kerkenraad en zorgen samen voor het invullen van taken rondom de eredienst. De collectanten ondersteunen de diakenen bij het houden van de collectes.